piątek, 3 października 2014

Słodka fit-Fighterka!

Tekst w całości by Sandra Dominiuk KLIK - dziękujemy :)

Słodycze ... 
Kocham je ale niestety mam na nie uczulenie w postaci dziwnej warstwy pod skórą, dzięki której nie mieszczę się później w niektóre ubrania. Wy też tak macie? Ponoć słodycze od których nie utyjesz, to tylko te, od których się powstrzymasz. Odwieczna walka: cukroholizm czy kratka na brzucholu i sylwetka top modelki! I jak tu żyć! Ja mam alternatywę dla każdej ciasteczkowej potworzycy, która bez słodkości żyć nie umie! O to i one: proteinowy baton czekoladowy i ultraproteinowe babeczki na gigantyczne bicepsy taaadaaamm! To teraz krok po kroku co będzie Ci potrzebne by osiągnąć gastronomiczny orgazm !

 

Na pierwszy ogień idzie czekoladowy batonik w którym zakochałam się od pierwszego gryza!
 
Co potrzebujesz?
-1,5 miarki odżywki białkowej (polecam zakup! ogromnie mi pomaga w moich wypiekach, omletach i batonach żeby te nabrały smaku, nie potrzebowały cukru i były bogate w białko!)
-garść płatków owsianych
-troszkę mleka 0,5% (kilka łyżek stołowych)
- 2 kostki czekolady gorzkiej 90% kakao
-łyżka masła orzechowego (polecam własnej roboty! bez soli, cukru i oleju palmowego!)
łyżeczka miodu
-suszone daktyle
 
To teraz do roboty Baby! Do miseczki wsypujemy odżywkę i płatki owsiane. Do garnuszka wlewamy te kilka łyżek stołowych mleka, wrzucamy 2 kostki czekolady gorzkiej + łyżka masła orzechowego + łyżeczka miodu i czekamy aż wszytko ładnie nam się roztopi na jednolitą masę (trwa to kilkanaście sekund).
Wrzucamy nasza roztopioną masę do miseczki z odżywką białkową i płatkami owsianymi, porządnie mieszamy składniki, dorzucamy pokrojone w kostkę suszone daktyle(ok 3 szt), lepimy z masy kształtnego batona i wrzucamy do lodówki na noc Rano możemy rozkoszować się rozpływającym się w ustach czekoladowym cudem, który nie jest przepełniony cukrem, złym tłuszczem i masą innych dopełniaczy jakie zawierają batoniki w sklepach.
Teraz trochę matematyki! (takie małe zboczenie z racji wykonywanego zawodu )
Ilość batonów z powyższych produktów: 2
Na 1 baton przypada:
- 290 kcal
- 25g Białka
- 22g Węgli
- 15g Tłuszczu
 
No to batona już mamy i żądne większych ilości słodkości zabieramy się za ultraproteinowe serniczkowe babeczki!!!
 
Co potrzebujesz?
- 2 banany
- 200g twarogu chudego
- 2 miarki odżywki białkowej
-1 białko ubite na pianę
- jeśli Twoim faworytem są czekoladowe babeczki to łyżkę kakao z obniżoną zawartością tłuszczu.
Banany i twaróg wrzucasz do miseczki, ugniatasz je widelcem na miazgę, dosypujesz odżywkę białkową, wrzucasz ubite białeczko, łyżkę kakao i mieszasz składniki Dość gęstą masę wkładasz do foremek na babeczki i do piekarnika na 20 min w temp 180 stopni
Ilość babeczek z powyższych składników: 6
Na 1 babeczkę przypada:
- 103 Kcal
- 15g Białka
- 8,5g Węgli
 
Ja, jako wyznawczyni hedonizmu przyjemności nie mam zamiaru Sobie odbierać! A jeśli można mieć i wysportowane ciało i gastronomiczne orgazmy to why not! Pamiętajcie tylko Babeczki, że taką przyjemność trzeba uwzględnić w dziennym bilansie kalorycznym i... rozkosznego smacznego !


6 komentarzy:

  1. Fantastyczne, kradnę te przepisy! Mogę udostępnić? Bo ja niestety jestem "słodyczowym potworem" , co widać tu i ówdzie :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdrowie :) Podaj dalej - niech idzie nam w #cycki czy #bicki :P

      Usuń
  2. O właśnie! Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem odżywki białkowej, ale.... Którą wybrać? Czy warto kupować jeżeli moje treningi ograniczają się do domowego zacisza (jednak mimo to ciężkich treningów)? Chciałabym urozmaicić moje zdrowe słodkości i codzienne owsianki, omlety, ale ciągle nurtują mnie te pytania....

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początek w dobrej cenie - WPC Protein Econo V3 do kupienia w sklepie SFD :)

      Usuń
  3. Haha gastronomiczny orgazm brzmi interesująco ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń