środa, 19 lutego 2014

Roller jeszcze raz :)

Jeszcze raz temat rollera ... który w ostatnim czasie jest stałym elementem treningowym.

Korzyści wynikające z używania wałków piankowych:

- pomaga ustabilizować kręgosłup i może pomóc skorygować postawę

- może pomóc zmniejszyć bóle pleców i mięśni, związane ze złą postawą
- zwiększa elastyczność mięśni
- przyspiesza regenerację powysiłkową
- zmniejsza ryzyko kontuzji
- przyspiesza leczenie urazów i kontuzji
- zwiększa ukrwienia mięśni i przepływ krwi w całym ciele
- usprawnia wymianę substancji odżywczych – sprawniejsze działanie układu nerwowego
- działa jak masaż głębokich mięśni - rozluźnia napięte mięśnie i punkty spustowe.

Tylko pamiętajcie, że rollowanie to nie jest żadna zabawa ! Należy wykonywać to pod nadzorem osoby doświadczonej bądź po wskazówkach od takiej osoby. Pamiętaj, że dotykasz tutaj "napiętych mięśni" i nieodpowiednie stosowane rollera może wyrządzić Ci krzywdę !!

Jeszcze jedno - rollowanie wykonujemy po treningu, wtedy kiedy ciało jest jeszcze rozgrzane.

Poza tym - sprzęt magiczny !!! My uwielbiamy !!!! 

2 komentarze:

  1. A ja się zraziłem. Z mojej winy zresztą. Na filmie poglądowym ćwiczyła kobieta, a ja nie uwzględniłem różnic anatomicznych. Bolało. Ale sobie sprawię taki wałek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często boli ale dzięki temu następuję później to rozluźnienie mięśni głębokich.

      Usuń