niedziela, 3 sierpnia 2014

MUFINY !

Zdrowo nie znaczy zawsze, że jemy tylko ryż, warzywa, kurczaka, indyka, rybki itd :) Jak każdy mamy swoje zachcianki i chęć na smakołyki ! jakiś czas temu jadłam mufiny od mojej Emi - obłędne. Nie jestem kuchennym ekspertem - mało tego, nigdy nie robię ciast :) Jednak te najprostsze przepisy jakoś dają radę :P

To zaczynamy !
Co potrzebujemy ?


Dodałam do tego startą skórkę cytryny, żeby dodać aromatu dla tych mufinek :) Myślę, że otręby owsiane mogą spokojnie zastąpić płatki ale też bym je przemieliła na mąkę.A teraz samo wykonanie ...


Płatki owsiane przerabiamy na mąkę przy użyciu blendera
Białka oddzielamy od żółtek 
Żółtka wrzucamy do blenedera razem z ksylitolem

 Ścieramy skórkę z cytryny i dodajemy do żółtek

Dodajemy jogurt naturalny i blendujemy na jednolitą masę

Ubijamy białka ze szczyptą proszku do pieczenia 
(u mnie malutka płaska łyżeczka proszku)

 Mieszamy naszą masę z żółtek z białkiem i mąką


Dodajemy owoce i mieszamy delikatnie

GOTOWE !
 
Wlewamy do foremki przesmarowanej wcześniej olejem


Pieczemy w temp. 170 stopni przez 20 minut :)
3 ... 2 ... 1 !!!


Po wyciągnięciu z blaszki ...

SMACZNEGO !!!



3 komentarze:

  1. Macie rację! jesteśmy tylko ludźmi! organizmowi trzeba dostarczyć wszystkiego w odpowiednich ilościach!
    Mufiny wyglądają przepysznie! z pewnością jeszcze w tym tygodniu je zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego !!!! Ja również szykuję się do kolejnej porcji muffinów - tym razem z gorzką czekoladą jeszcze :)

      Usuń
  2. Polecam Twój przepis w google+!
    Fantastyczne muffinki<3

    OdpowiedzUsuń