poniedziałek, 21 lipca 2014

Pizza kalafior !!!

Od dawna po głowie mi chodziła pizza, ale nie taka zwykła, zamawiana, co to po niej umieram ... Tylko jakaś lekka opcja. I tak wybór padł na kalafiora :) :)



Składniki na ciasto: 
- 1 średni kalafior 
- 1 jajko
- 1 białko
- przyprawy : sól, pieprz, bazylia, oregano 


Co sie z tym robi ? Kalafiora się blenduje, żeby go rozdrobnić. Ogólnie BLENDER to obowiązkowe urządzenie w każdej kuchni !!! Bez niego nie ma dnia :) Rozkruszonego kalafiora wrzucilam do miseczki, podgrzałam w mikrofali jakieś 4 minuty. Następnie należy odsączyć wodę z niego. Proponuję przez gazę.


Inna opcja gdzieś wyczytałam, że wrzucamy taki rozdrobniony kalafior do gotującej wody i przez kolejne 10 minutek gotujemy. Również odcedzamy. Jednak nie próbowałam tego bo była to opcja ciasta z połączeniem kalafiora z pół szklanki seru typu parmezan (twardy, podpuszczkowy). Jak ktoś sprawdzi, może się podzielić opinią.
Następnie naszego kalafiora mieszamy z jajkiem i przyprawami.


Tak przygotowane ciasto układamy na blaszcze wyłożonej papierem do pieczenia. Nasępnie piekarnik. U mnie to była 220 stopni, na jakieś 10 minut. Ciasto musi się zarumienić.





No to chyba cala historia :) Dodatki wedle uznania wiadomo. Sos własnej roboty.


Tak przygotowaną pizzę wkładamy na kolejne 10 minutek a następnie smacznego !!!


Jednak w pojemniku nie wygląda już tak dobrze, może muszę coś dodać do ciasta jeszcze. Np. 2 łyżki otrębów. Jak zrobię za tydzień to się pochwalę czy wyszło mniej rozwalające ciasto. Ale 2 śniadanie na kolejny dzień gotowe :) :)


SMACZNEGO !!!!


2 komentarze:

  1. musze ja wreszcie zrobic bo na kazdym blogu ja widze i wyglada super !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze. Niezły czad :) Muszę taką kiedyś sobie zrobić.

    OdpowiedzUsuń