piątek, 17 maja 2013

Płatki owsiane - śniadanie idealne.

Kasia:
Pierwsza myśl po przebudzeniu - bieganie lub rower i śniadanie. Najpierw budzę moje adidaski i razem wybieramy się na poranne biegańsko. Po 5, 6 czasami 7 kilometrach wracamy. One odpoczywają na dywaniku, a ja zabieram się za śniadanie. 





Co na śniadanie? Dziś płatki owsiane! Ale te prawdziwe, nie jakieś przeładowane cukrem, przetworzone płatki śniadaniowe. Jeśli sięgniemy po takie, energii starczy nam na góra godzinę, po czym zaśniemy nad biurkiem. Innym grzechem jest nie jedzenie śniadania w ogóle. Niedobór energii, zmniejszona produktywność, problemy z koncentracją, tyle uzyskamy rezygnując ze śniadania. I nie jest wymówką - 'Ja nigdy nie jadłam śniadań', 'Ja nie jem tak rano'! Ja też kiedyś nie jadłam śniadań i wiem, że to był błąd. Ale co zjeść? Pełne cukru płatki? Nie, nie są zdrowe, ani dobre. Tosty? Nie dają poczucia sytości. Płatki owsiane? Bingo! Dla wszystkich, którzy zmieniają złe nawyki żywieniowe, dbają o figurę i zdrowie to najlepsze rozwiązanie na pyszne śniadanie. Ważne jest, żeby śniadanie zjeść do godziny po przebudzeni, aby rozpędzić nasz metabolizm do działania na pełnych obrotach. 

Płatki owsiane są prawdziwą skarbnicą witamin i minerałów, nie mają soli, bardzo mało sodu, za to zawierają dużo potasu także wapnia, magnezu, żelaza, manganu i sporą ilość cynku, który nie tak łatwo znaleźć w produktach. 
Plusy jakie jeszcze wyczytałam:  
- płatki owsiane mają niski indeks glikemiczny, co oznacza, że poziom cukru we krwi nie będzie podnosił się w sposób gwałtowny;
- owies ponadto pomaga w stabilizacji poziomu cukru, ma również działanie przeciwutleniające;
- owies zawiera substancje psychoaktywne, które mogą być pomocne w zwalczaniu uzależnienia od nikotyny i maja działanie przeciwdepresyjne. Naukowcy holenderscy odkryli już 30 lat temu ogromną przeciwcholesterolową siłę owsa. Uważa się, że głównym składnikiem owsa obniżającym poziom cholesterolu jest rozpuszczalny składnik ziarna beta-glukan (J. Carter: Żywność – twój cudowny lek);
- mają również minusy: zawierają kwas szczawiowy, który sprawia, że są kwasotwórcze. Ale można jeść je często, jak wszystko, z umiarem, wtedy nie szkodliwe;
- zawierają również gluten - białko, które znaleźć możemy w większości zbóż. Jeśli mamy nietolerancję glutenu powinniśmy sięgnąć po płatki bez glutenu, które są już dostępne w sklepach. Warto spróbować.  

Koniec zdrowotnej wyliczanki, bo zgłodniałam. Płatki owsiane można przygotowywać na wiele sposobów. O tym w kolejnych śniadaniowych postach. A dziś razem z Gosią w śniadaniowym menu mamy płatki owsiane z jogurtem i owocami. Wystarczy wsypać płatki do miski, dodać pokrojone owoce (banany, kiwi, winogrona, truskawki) zalać jogurtem naturalnym i posypać garścią orzechów. Pyszne i zdrowe. Mniam!!!
Gosia robi to tak:


Kasia podobnie:


Gosia:
Zgadzam się ze wszystkim co wyżej napisałaś. Dodam tylko, że jestem uzależniona od tej naszej owsianki ! I nigdy, przenigdy nie zamienię jej na 'kolorowe sztuczne jogurty z pseudo-owocami' :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz